O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 1998 yil 10 noyabrdagi «Respublikada Sog‘likni saqlash tizimini islox kilish Davlat dasturi to‘g‘risida»gi UP-2107-sonli farmoniga asosan, Respublikamizdagi barcha tibbiyot institutlarida 1999-2000 ukuv yilidan boshlab, «oliy xamshiralik ishi» bulimlari faoliyat kursata boshlagandan buyon Toshkent tibbiyot institutining Davolash fakulьteti «Ichki kasalliklar propedevtikasi» kafedrasi koshida «Xamshiralik ishi» kursi faoliyat yuritgan. Bu kursga professor Qosimov E. Yu. 2000 yildan – 2003 yilgacha raxbarlik kilgan. Bu kursga Oliy maьlumotli xamshiralar tayyorlash fakulьtetining ilk talabalarining 1 – kursi «Xamshiralik ishi nazariyasi», 2 – kurs talabalari «Terapiya va XDTda xamshiralik ishi», 3 – kurs talabalari «Xamshiralik ishida ilmiy izlanish asoslari» fanidan taxsil olishgan.

2003 yildan boshlab ushbu kursga t. f. d., professor Razikova I. S. Raxbarlik kila boshladi va bu kursda OMX fakulьtetining 1 – kurs talabalari esa «Xamshiralik ishi nazariyasi», 2 – kurs talabalari «Terapiyada xamshiralik ishi», «Oilaviy tibbiyotda xamshiralik ishi», «Reabilitologiyada xamshiralik ishi», «Dietologiya asoslari», «Gerontologiyada xamshiralik ishi», 3 – kurs talabalari «Xamshiralik ishida ilmiy izlanish asoslari» fanidan taxsil olishgan.

2004 yilda Davolash fakulьtetining «Ichki kasalliklar propedevtikasi» kafedrasi koshida tashkil etilgan «Xamshiralik ishi» kursi tuxtatilib, aloxida «XAMShIRALIK IShI» kafedrasi bulib  faoliyat kursatdi. Bu kafedra mudiri bulib, t.f.d. Razikova I. S. tayinlandi.

Kafedra Uzbekiston Respublikasida yagona tashkil etilgan «Xamshiralar parvarishi» bulimida joylashgan bulib, barcha klinik fanlarni shu bulimda xamshiralik jarayoni asosida olib borilgan.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 19 iyulь 2005 yildagi № PQ – 3629 sonli farmoniga ko‘ra bekor qilingan Birinchi va Ikkinchi Toshkent tibbiyot institutlari asosida Toshkent tibbiyot akademiyasi tashkil etilishi munosabati bilan Xamshiralik ishi kafedrasi yana Davolash fakulьtetining «IKP, gematologiya va XDT, kasb kasalliklari va xamshiralik ishi» fanlari kafedrasi makomi ostida ish yuritib keldi. Shu yildan eьtiboran xodimlar fakat OMX fakulьteti talabalariga taxsil berib kelmokdalar.

2010 – 2011 ukuv yilining iyul oyidan boshlab, Toshkent tibbiyot akademiyasi rektori buyrugiga binoan «Xamshiralik ishi» kafedrasi yana tashkil etildi. Bu kafedra xozirda OMX fakulьtetining yetakchi, bosh kafedrasi bulib, bugungi kunda t.f.d, professor Razikova I. S. kafedra mudiri bulib faoliyat kursatmokda.

Xamshiralik ishi kakfedrasida OMX fakulьtetining 1-kurs talabalari Xamshiralik ishi, gerontologiyada xamshiralik ishi, 2-kurs talabalari dietologiya, terapiya va XDT da xamshiralik ishi, oilaviy tibbiyotda xamshiralik ishi, 3-kurs talabalari endokrinologiyada xamshiralik ishi fanidan taxsil olmoqdalar.
Bugungi kunda kafedraning tarkibi kuyidagicha:

Kafedra mudiri: professor Razikova I. S.

Ukuv ishlari buyicha maьsul:rasm kafedra Alikulova D.Ya.

Davolash ishlariga maьsul: Baybekova V.F.

Ilmiy ishlarga maьsul: Baybekova V.F.
Maьnaviyat ishlariga maьsul: Djuraeva N.K.
4. O‘quv jarayonini tashkillashtirish va ta’minlash:

Kafedradagi 6 ta fan uchun oliy hamshiralik ishi ta’lim yo‘nalishi bakalavriat yo‘nalishi mutaxassisligi bo‘yicha DTSlari, namunaviy o‘quv reja va dasturlar bilan ta’minlangan va ular asosida ishchi dasturlar, kalendar – tematik rejalarning ishlab chiqilgan. O‘quv rejalari va kalendar-tematik rejalar o‘quv yili davomida 2 marta (kuzgi va bahorgi semestrlar uchun) tuzilib, kafedra yig‘ilishida tasdiqlandi.
Talabalar bilimini baholashning reyting tizimi joriy etilishi, bajarilishi va uning uslubiy ta’minoti. Oraliq va yakuniy nazorat o‘tkazish usullari
TALABALAR BILIMINI BAHOLAShNING RYeYTING TIZIMI
O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 1997 y., 9-son, 225-modda) va “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi to‘g‘risida”gi (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 1997 y., 11-12-modda, 295-modda) qonunlariga hamda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2001 yil 16 avgustdagi 343-son “Oliy ta’limning davlat ta’lim standartlarini tasdiqlash to‘g‘risida” qaroriga (O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2001 y., 15-16-son, 104-modda) muvofiq oliy ta’lim muassasalarida talabalar bilimini nazorat qilish va baholashning reyting tizimini tartibga soladi.
Kafedrada reyting tizimini qo‘llashdan maqsad yuqoridagilarga asoslangan.
Kafedrada o‘quv bo‘limi tomonidan tasdiqlanagan o‘quv yuklama asosida ish olib borildi. Kafedrada oliy ma’lumotli hamshira fakulьtetining 1 – 2- 3- kurs talabalari hamshiralik ishi, gerontologiyada hamshiralik ishi, terapiya va XDTda hamshiralik ishi, dietologiya, endokrinologiyada hamshiralik ishi, oila tibbiyotida hamshiralik ishi fanlari bo‘yicha bilim olishdi.Kafedrada talabalarning bilimini nazorat qilish turlari va shakllari quyidagicha:
– joriy nazorat (JN)
– oraliq nazorat (ON)
– yakuniy nazorat (YaN)
Hamma nazorat turlari bo‘yicha 100 ballik tizim qo‘llaniladi, bundagi baho bir vaqtni o‘zida xam ballni va o‘zlashtirish foizini ifodalaydi.BAHOLASh TARTIBI VA MYeZONLARI
Joriy baholash quyidagilarni o‘z ichiga oladi:
Har bir amaliy mashg‘ulot bo‘yicha talabalarning nazariy bilimini va o‘qitishning interaktiv usullarida qatnashish darajasini baholash (nazariy yondashish) umumiy darsning maksimal 15%ini tashkil qiladi.
Olingan natijalarni tahlil qila bilish, kurasiyada xulosa kilish va amaliy vaziyatlarda olingan bilimini qo‘llash (vaziyatli masalalarni yechish) – analitik yondoshish – maksimal 30 %
Amaliy ko‘nikmalarning o‘zlashtirganlik darajasini baholash (amaliy yondoshish) – maksimal 50 %.
Talabaning mustaqil ishi darsning 5 %.
Kafedrada talabalarning mustaqil ishini o‘tkazish tartibi va shakllari Nizomda ko‘rsatilgan.
Talabaning xar kungi bilimi ballarda quyidagicha ifodalanadi:
-86-100 bal – «a’lo»
-71-85 bal – «yaxshi»
-55-70 bal – «qoniqarli»
Saralash bali 55 ballni tashkil qiladi.
Oraliq baholash:
Kafedrada OMH fakulьtetining 1 kurs talabalari 1-2 semestrida Hamshiralik ishi va Gerontologiyada hamshiralik ishi fanlaridan, 2 kurs talabalari terapiyada hamshiralik ishi va Dietologiya fanlaridan 3 – 4 semestrida, 3 – kurs OMH talabalari 5-6 semestrida Endokrinologiyada hamshiralik ishi va Oila tibbiyotida hamiralik ishi fanlaridan oraliq va YaN nazorat topshirishdi. Oraliq nazoratda semestr davomida o‘tilgan mavzular bo‘yicha savollarga og‘zaki ravishda javob berildi. Oraliq nazorat har semestrda bir marta og‘zaki so‘roq shaklida o‘tkaziladi. Oraliq nazoratga joriy nazorat va TMIdan 55 va undan ortiq ball to‘plagan, ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlardan dars qoldirmagan talabalar qo‘yiladi. Agar talaba dars qoldirgan bo‘lsa uni qayta topshirmaguncha Oraliq nazoratga qo‘yilmaydi. Oraliq nazorat bo‘yicha belgilangan maksimal reyting balining 55%dan kam ball to‘plagan talaba YaBga qo‘yilmaydi. Oraliq nazoratni o‘tkazish jarayoni kafedra mudiri tomonidan tuzilgan komissiya ishtirokida davriy ravishda o‘rganib borildi .

Yakuniy nazoratni baholash:
Kafedrada OMH fakulьtetining 2 kurs talabalari terapiyada hamshiralik ishi va 3 – kurs OMH talabalari 5-6 semestrida Endokrinologiyada hamshiralik ishi va Oila tibbiyotida hamiralik ishi fanlaridan OSKE va test tarzida yakuniy nazorat topshirishdi. Yakuniy nazorat – o‘quv yili yakunida muayyan fan bo‘yicha nazariy bilim va amaliy ko‘nikmalarni talabalar tomonidan o‘zlashtirish darajasini baholash usuli. JN, TMI va ONga ajratilgan umumiy ballarning har biridan saralash balini to‘plagan talabaga YaBga ishtirok etish xuquqini berildi. YaN OSCE va test usuli kombinasiyasida o‘tkazilib, ballar nisbati mos ravishda 50%:50% ni tashkil etdi.

KAFYeDRADA QOLDIRILGAN DARSLARNI QAYTA TOPShIRISh

• Semestr yakunida fan bo‘yicha joriy, oraliq yoki yakuniy nazorat turlarini har biri bo‘yicha saralash balidan kam ball to‘plagan talaba akademik qarzdor hisoblanadi. 2017 – 2018 o‘quv yilida hamshiralik ishi fanlari bo‘yicha akademik qarzdor talabalar bo‘lmadi.
• Fanlar bo‘yicha 3 va undan ortiq dars qoldirgan talabalarning keyingi mashg‘ulotlarga qo‘yilishi dekanat ruxsatnomasi asosida amalga oshirildi.
• Talabalar tomonidan qoldirilgan ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlar to‘liq qayta topshirilishi shart. Qayta topshirmagan talabalar ON va YaN larga kiritilmaydi. Bunday talabalar ham kuzatilmadi.
• 3 va undan ortiq sababsiz qoldirilgan mashg‘ulotlarni qayta topshirish dekanat Koordinasion kengashi ruxsatnomasi asosida kafedrada tashkil etilgan komissiya tomonidan qabul qilinadi.
• Kafedrada talabalarning qoldirgan darslarini qayta topshirishlari uchun navbatchi o‘qituvchilar grafigi tuzilgan. Qayta topshirish xar kuni grafik asosida qabul qilinadi va qayta topshirilgan darslarni qayd etish jurnaliga yoziladi.
• Talabaning qoldirgan mashg‘ulotlarni qayta topshirganligini tasdiqlovchi hujjatlar kafedrada 1 yil davomida saqlanadi
KAFYeDRADA RYeYTING NATIJALARINI QAYD QILISh VA
TAHLIL ETISh TARTIBI
• Talabaning fan bo‘yicha nazorat turlarida to‘plagan ballari semestr yakunida reyting qaydnomasiga butun sonlar bilan qayd qilindi. Reyting daftarchasining “O‘quv rejasida ajratilgan soat” ustuniga semestr uchun fanga ajratilgan umumiy o‘quv yuklama soatlari (auditoriya+mustaqil ish soatlari), “O‘zlashtirish ko‘rsatkichi” ustuniga esa 100 ballik tizimdagi o‘zlashtirishi qo‘yildi.
• Talabaning saralash balidan past bo‘lgan o‘zlashtirishi reyting daftarchasiga qayd etilmaydi.
• Har bir fan bo‘yicha o‘tkaziladigan nazorat turlarining natijalari guruh jurnali hamda qaydnomada qayd etiladi va shu kunning o‘zida (nazorat turi yozma ish shaklida o‘tkazilgan bo‘lsa, 2 (ikki) kun muddat ichida) talabalar e’tiboriga yetkaziladi.
• Yakuniy nazorat natijalariga ko‘ra fan o‘qituvchisi talabalarning fan bo‘yicha reytingini aniqlaydi hamda reyting daftarcha va qaydnomaning tegishli qismini to‘ldiradi.Talaba fandan olgan reytingi: R= V x O/100= 266 x 77,57/100 =205.6
Talabalarning o‘zlashtirishi va guruhning sifat ko‘rsatkichi kafedra majlislarida muntazam ravishda muxokama qilinadi va kerakli choralar ko‘riladi.
Kafedraga talabalar kelganda xar bir guruh talabalarigi o‘quv uslubiy majmua va kafedra to‘g‘risidagi rolik bilan tanishtirilib, talabalarga berildi. Kafedrada talabalarni o‘qitishda yangi pedagogik va axborot texnologiyalari joriy etilgan. Kafedra xodimlari yangi pedagogik texnologiyalari bilan o‘qitish bo‘yicha malaka oshirishgan. Xar bir pedagogik texnologiya va o‘qitishning interaktiv usuli aloxida o‘rganib chiqildi va muxokama qilindi. Interaktiv usullarni ichki kasalliklar fanini o‘qitishga moslashtirilib, ssenariylar tayyorlandi va o‘qitish jarayoniga tatbiq qilindi. Yangi pedagogik texnologiyalari bilan o‘qitish bo‘yicha malaka oshirgan pedagoglar tomonidan interaktiv usullarni qo‘llab o‘qitishning ko‘rgazmali mashg‘ulotlari namoyish qilindi.
Barcha amaliy mashg‘ulotlarda “konspektlash”, “kim ko‘proq kim tezroq”, “miya shturmi”, “vaziyatli masala” usullari va o‘rganuvchi-nazarat qiluvchi dastur qo‘llaniladi. Ularga qo‘shimcha xolda “ishbilarmon o‘yini”, “uch pag‘onali intervьyu” ruchka stol o‘rtasida” , “prezentasiya” usullari va yangi pedogogik texnologiyalardan keys texnologiyasi, muommoli o‘qitish qo‘llanildi.
Kafedrada talabalarni o‘qitishda axborot texnologiyalari joriy etilgan. Ichki kasalliklar fanini o‘qitishda elektron darsliklar, elektron dasturlar, internet ma’lumotlari, mul’timedia dasturi asosida prezentasiyalar joriy etilgan.
Talabalarni o‘qitishda yangi pedagogik va axborot texnologiyalari joriy etilishi uning o‘z ustlarida ishlashda, talabalarda mavzuga qiziqish uyg‘otishda, amaliy mashg‘ulotlarda talabalar faolligini oshirishga, klinik mushoxada yuritishga muammoli vaziyatlarda qaror qabul qilishga o‘rgatishda va umuman fanni o‘zlashtirishlarida muhim o‘rin egalladi.

5. Iqtidorli talabalar bilan ishlash

1. Kafedrada “Yetakchi hamshira” ilmiy to‘garagi faoliyat yuritmoqda:
Talabalarga Hamshiralarga bugungi kun hamshirasi faoliyatidagi yangiliklar, parvarish modellari, parvarishga xos bo‘lgan yangiliklar haqida va ularni tamoyillarini tushuntirib kelinmoqda. Ilmiy to‘garakni professor Razikova I. S. boshchiligida kfedradagi barcha o‘qituvchilar olib borishadi.

6. Kafedraning tematik xonalari
A) Kafedrada 2 ta tematik xona tashkil etilgan:
– Hamshiralik jarayoni mavzusi bo‘yicha;
– Yurak qon tomir tizimi patologiyasi bo‘yicha bo‘yicha;
O‘quv auditoriyalari banner, zamonaviy asbob-uskunalar, tarqatma materiallar bilan ta’minlangan.
7. Yangi pedagogik texnologiyalar, interfaol usullar bo‘yicha dars o‘tilishi to‘g‘risida ma’lumot.
Barcha fanlar bo‘yicha yangi pedagogik texnalogiyalar, interfaol usullar amalda qo‘llanildi:
• “Talaba diqqat markazda”
• Grafik organayzerlar bilan ishlash.
• Klaster usuli;
• Muammoli o‘qitish;
• Insert tablisasi;
• Venna diagrammasi;
• Baliq skeleti;
• “ Shifokor va bemor”;
• “Galareya bo‘ylab sayohat”;
• “O‘rgimchak to‘ri”;
• Aylanma stol»
• “Munozara usuli”;
• “Romashka”
• “Qor bo‘roni”
• “Stolda ruchka “
• “Asalari uyasi”
• “BBB” usuli
• “Assesment” usuli
• Kichik guruhlarda ishlash
8. Amaliy ko‘nikmalar bo‘yicha ishlar:
Terapiya va HDTda hamshiralik ishi fani bo‘yicha 2 kurslar uchun 7 ta amaliy ko‘nikmalar qayta ko‘rib chiqildi
OMH fakulьtetining 3 – kurs talabalariga oila tibbiyotida hamshiralik ishi fani bo‘yicha Jamoa salomatligini saqlash va boshqarish kafedrasi, hamda toshkent vrachlar malar malakasini oshirish institutining umumiy amaliyot shifokorini qayta tayyorlash kafedrasi bilan hamkorlikda “Reproduktiv salomatlik”ga bag‘ishlangan integral ochiq ma’ruza o‘tkazildi.Talabalar davomatini monitoringi:
2017-2018 o‘quv yilida talabalar davomati monitoringi taxlil qilinganda quyidagi foizni tashkil etdi.
• 2 kurs terapiya va HDTda hamshiralik ishi fani bo‘yicha: qoldirilgan darslar foizi – 2,4%; yil bo‘yi davomat – 1,6 %
• 3 kurs endokrinologiyada hamshiralik ishi fani bo‘yicha: qoldirilgan darslar foizi – 2,8%; o‘quv yili bo‘yicha davomat- 2 ,0%
Talabalarning ilmiy jamiyati bo‘yicha
Talabalar ilmiy jamiyatining anjumani 12 aprel soat 14.00.da OMX fakulьtetining OMH o‘qitish modulida o‘tkazildi.
Rais: Narzullaeva S. – 303 gr OMH
Kotiba: Istamova M. – 102 gr OMH

Prezidium: professor: Razikova I. S.., dosent Bakieva Sh. X., katta o‘qituvchi Alikulova D. Ya.
Talabalr ilmiy anjumanida ishtirok etdi:
Dokladchilar:
1. Narzullaeva Sarvinoz “Miokard infarktidan keyingi xolatda hamshiralik yondoshuvi” Ilmiy rahbar: professor Razikova I. S.
2. Sultanova Maftuna “Tug‘ruqdan keyingi depressiyada hamshiralik yondoshuvi” mavzusida doklad o‘qidi. Ilmiy rahbari katta o‘qituvchi Aliqulova D.Ya.
3. 102 gurux talabasi Istamkulova Maxliyo ”Nikoxdan o‘tayotgan yoshlarga tibbiyot ko‘rikning ahamiyati” Ilmiy raxbari katta o‘qituvchi Aliqulova D.Ya.
4. 203 gurux talabasi Axmedova Toxira “Yurak mushagi nekroz sindromida hamshiralik jarayoni asosida parvarish o‘tkazishini zamonaviy usullari“ Ilmiy raxbari Mirpayzieva M. A.
5. 105 gurux talabasi Turaeva Muxabbat “Og‘ir yotgan bemorlar parvarishida oliy ma’lumotli hamshiralarning roli” ilmiy raxbari Djuraeva N. K
6. 201 gurux talabasi Pozilova Komola “Sovremennie metodi uxoda za terapevticheskimi pasientami na primere zarubejnix modeley”Ilmiy raxbar: Baybekova V. F.
7. 201 gurux talabasi Azimova Malika “Sovremenniy vzglyad na sestrinskiy uxod i obraz jizni pasientov s saxarnim diabetom” Ilmiy raxbari Baybekova V. F.
Prezidium maslahatlashib talabalar ishlarini o‘rinlarga baholadilar. Talabalarga sertifikatlar topshirildi.

14. Kafedra ma’naviyat va ma’rifat ishlari

Xamshiralik ishi kafedrasining 2017-2018 o‘quv yili boshida ma’naviyat va ma’rifat ishlari bo‘yicha yillik reja tuzildi va TTA ma’naviyat va ma’rifat ishlari bo‘yicha prorektor T.A. Bobomurotov hamda omh fakulьteti dekani Bakieva Sh. X tomonidan tasdiqlandi.
Rejaga ko‘ra quyidagi ishlar amalga oshirildi:
Xamshiralik ishi kafedrasi professor – o‘qituvchilar jamoasi 2017-2018 TTA tomonidan o‘tkazilgan tadbirlarning barchasida ishtirok etdilar. Kafedramiz jamoasi sentyabr oyining birinchi xaftasiyoq “I. A. Karimov – Barhayot siymomiz!” mavzusida xotira darsini tashkil qildi. Talabalarning bo‘sh vaqtini mazmunli o‘tkazish maqsadida O‘zbekiston respublikasida “Tojikiston madaniyat kunlari” tadbirida ishtirok etdik. Kafedramiz bir necha 1 – kurs talabalari bilan Mustaqillik maydoniga tashrif buyurib, talabalarning madaniy xordiq chiqarishini ta’minlashda ko‘maklashdik.
Oktyabr oyida jamoamiz “Talabalikka bag‘ishlov” nomli TTA da o‘tkazilgan katta tadbirda ishtirok etdik. O‘qituvchilar kuniga bag‘ishlab, “Ustoz otangdek ulug‘!” mavzusida ochiq suxbatli uchrashuv o‘tkazdik. Uchrashuvga professor Razikova I. S. boshchilik qildi. “O‘zbek tilim jonim dilim! Mavzusida kafedrada 3 – kurs o‘rtasida davra suxbati o‘tkazildi.
Noyabr oyida “Shifokorlar kuni”ga bag‘ishlab kafedrada tadbir uyushtirdik. Bunda kafedra assistenti Baybekova V. F. “Shifokor dardga madadkor” mavzusida doklad o‘qidi. Kafedramizdagi murabbiylik faoliyatini olib borayotgan o‘qituvchilar Alikulova D. Ya., Djuraeva N. K.lar guruxlari bilan katta tadbir uyushtirishdi.
Dekabr oyida OITSga qarshi kurashamiz! Mavzusida katta uchrashuv o‘tkazdik. Uchrashuvga Toshkent shaxar OITS markazi shifokorlari taklif qilingan bo‘lib, ular tomonidan dokladlar o‘qildi. Talabalar bilan TYeLYeMINORAGA sayyoxat ushtirdik. Kafedramizga zangiota tibbiyot kolleji, Yangier tibbiyot kolleji tomonidan ko‘plab, o‘qituvchilar kelishdi va “Ochiq eshiklar” kunini o‘tkazdik. 7 dekabrь 2016 yil soat 14.00 da TTA lisey zalida ma’naviyat va m’rifat ishlari bo‘yicha prorektor Bobomurotov T.A. tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Konstitusiyasining 25 yilligi” ga bag‘ishlab tadbir o‘tkazildi. Tadbirda kafedra xodimlari ishtirok etdilar.
Yanvar oyida talabalarning yashash sharoiti, ichki muhit muammolarini o‘rganish uchun 5 – TTJlariga borib ular bilan suxbat ubshtirdik. Katta o‘qituvchi Alikulova D. Ya. tomonidan “Talaba-o‘quvchilarning ma’naviy qiyofasi” mavzusida ma’ruza o‘qidi. Tadbirda barcha xodimlar qatnashdilar
Fevral oyida kafedrada Z. M. Bobur va A. Navoiyning tug‘ilgan kunlari nishonlandi. 3 –kurs talabalari doklad qilishdi. Navoiyxonlik va Boburxonlik kechasi tashkil etildi.
Shunday qilib kafedramizda 2017 – 2018 o‘quv yilida eng katta yirik tadbir 12 mayda “Halqaro hamshiralar kuniga bag‘ishlangan” tadbir o‘tkazildi. Bu tadbirda barcha kurs va fakulьtetimiz kafedralari, tibbiyot kollejlari mehmon bo‘lishdi.

15. O‘qituvchilar orasida xuquqbuzarlik sodir etilishi va odob axloq qoidalariga amal qilmaslik holatlari
OMX fakulьteti Hamshiralik ishi kafedrasida 2017-2018 o‘quv yilida o‘qituvchilar orasida xuquqbuzarlik sodir etilishi va odob axloq qoidalariga amal qilmaslik holatlari kuzatilmadi.

16. Kafedra xotin qizlari ish faoliyati.
Kafedrada xotin-qizlar ishlariga ma’sul kafedra mudiri professor Razikova I. S. reja asosida ish olib bordi. Kafedra xotin qizlari jamoat ishlariga jalb qilingan. Ular o‘zaro samimiy va do‘stona munosabatda. Kafedra xotin qizlari guruhdagi talaba qizlar bilan “Kiyinish odobi”, “Jamiyatda ayollar rolini oshirishning ma’naviy asoslari”, “Erta turmushga chiqishning salbiy oqibatlari”, “ To‘y marsimlari” mavzularida suxbatlar o‘tkazishdi.

17. Professor o‘qituvchilarini ma’naviy va ma’rifiy ishlar soatlarini bajarilishi.
Professor o‘qituvchilarini shaxsiy ish rejasidagi ma’naviy va ma’rifiy ishlar soatlari to‘gri taqsimlandi va bu assistentlar, katta o‘kituvchilar uchun va professorlar uchun reja asosida taqsimlandi. Kafedraning barcha professor o‘qituvchilari kafedrada talabalar orasida, TTJ larda ma’naviy va ma’rifiy ishlarni olib borishda faol qatnashdilar.
Davolash ishlariMaslahat ishlari (taqsimlanishi)
№ F.I.Sh Maslaxat ishlari
1 Razikova I. S. Dushanba kuni 2 – kardiologiya bo‘limida ko‘rik
2 Baybekova V. F. Xar kuni 2 – kardiologiya bo‘limiga yangi kelgan va og‘ir bemorlarni ko‘rish va 1-palatadagi bemorlarni ko‘rishKafedra muammolari

1. Kafedrada kompьyuterlar yetishmasligi; (bor yo‘g‘i 1 ta)
2. Kafedrada internet limiti chegaralangan;
3. Ilmiy salohiyatning pastligi;
4. OMX o‘quv moduliga kafedralar tomonidan o‘z vaqtida dars jadvallarining topshirmasligi ;
5. Kafedra professor-o‘qituvchilarining ingliz tili savodxonligi darajasining pastligi;
6. Malakaviy amaliyot bo‘yicha uslubiy qo‘llanmalarning yetishmasligi.
7. Kafedraga bir vaqtning o‘zida bir necha guruxlarning kelishi bo‘limda bemorlarlardan shikoyat tushishiga sabab bo‘lmoqda;

19. O‘quv ishlarini yaxshilash maksadida reja:
1. Xamshiralar uchun maxsus Rossiya adabiyotlarini marketing bo‘limi orqali buyurtma qilish.
2. Oila tibbiyotida xamshiralik ishi fanidan talabalarni oilaviy poliklinikalarda, QVP larda amaliy mashg‘ulotlarni olib borishni rejalash.
3. Xamshiralik ishi bo‘yicha o‘qituvchilarni malakasini oshirish maqsadida Rossiya davlati bilan hamkorlik qilish.
4. Gerontologiyada hamshiralik ishi fanidan amaliy mashg‘ulotlarni qisman qariyalar uyida amaliy bazalarda olib borishni rjalash.

Kafedra takliflari

1. Yuksak ma’naviyat va ma’rifatga ega bo‘lgan talabalarni yetishtirish.
2. Oliy hamshiralik ishi yo‘nalishi bo‘yicha xorij mutaxassislarini TMA ga taklif qilib, shu yerda malaka oshirish kurslarini tashkil etilsa;
3. Aynan oliy hamshiralik ishi yo‘nalishi uchun bir qancha ilmiy izlanish olib boruvchilarni jalb qilish uchun kvotalar sonini oshirish;
4. Dars jadvalini tuzishda talabalar sonini inobatga olinishi muhim